تلفن : 100 - 222 3455
متراژ پارکینگ
اندازه زمین
امکانات
قیمت

مدرن شدن بنگاه های املاک

یکی از رازهای موفقیت در هر کسب و کاری به روز بودن آن کسب و کار است . بنگاه های مسکن  مانند بسیاری از  بنگاه های اقتصادی هم چنان گرفتار باید و نباید های  اصول و قواعد  سنتی است .  یکی از عارضه های  مهم در کسب و کار املاک و مستغلات مجهز نبودن این مجموعه به سیستم های مدرن الکترونیکی  است .

 دردنیای امروز کسانی که در  زمینه کسب و کار فعال اند تلاش دارند تا از آخرین دستاوردها و فناوری های نوین  برای پیشرفت کار خود استفاده کنند . اما  بنگاه های املاک و مستغلات  متاسفانه در دهه های اخیر  هیچ پیشرفت چشمگیری نداشته است و همین عامل مهمی در رکود بازار مسکن  به شمار می رود . نگاهی کوتاه به فرایند خرید و فروش در بنگاه های املاک و مستغلات نشان می دهد که شیوه های به گارگیری  داد و ستد در این فضا کاملا سنتی است. مشاوران املاک  در دهه 90 شمسی  مانند  دهه های گذشته  در  یک مکانی به نام بنگاه املاک می نشینند و  از این طریق امکان خرید و فروش  ملک را فراهم می کنند . انگار نه این که  در قرن بیست و یکم ابزار و امکاناتی فراهم آمده است که می تواند به آنها در زمینه بازاریابی و فروش ملک و آپارتمان کمک بیشتری کند .

بنگاه های املاک و مستغلات در ایران نیاز به تحول و انقلاب درونی دارند تا  بتوانند نقش و  کارکرد خود را به درستی در فضای کسب و کار مدرن ایفا کنند . شیوه هایی که اکنون در این فضا وجود دارد پاسخگوی نیازهای جامعه نیست  .  شاید بتوان گفت بیش از 85 درصد از  بنگاه های املاک ایران هیچ دسترسی حرفه ای به فضای اینترنتی و کسب و کار  الکترونیکی ندارد و کاملا سنتی و دفترچه ای اداره می شود . حتی وقتی  کسی به آنها مراجعه می کند نمی توانند با استفاده از یک برنامه نرم افزاری ساده پاسخ مشتری را به درستی بدهند .

 از این رو میان تقاضای مسکن در  بازار با  خدماتی که مشاوران املاک ارائه می کنند فاصله هاست .  شخصی که هر روز در فضای مجازی دهها و صدها  اطلاعات را در کمترین زمان ممکن به دست می آورد وقتی برای خرید ملک یا آپارتمانی به بنگاه مراجعه می کنند باید ساعت ها وقت خود را صرف کند و نهایتا  پاسخ مناسبی دریافت نکند  زیرا هنوز  مدیران بنگاه ها به نقش و اهمیت  و کارکرد دنیای الکترونیک پی نبرده اند  و نمی دانند با سرمایه گذاری در این بخش علاوه بر سرعت بخشیدن در ارائه اطلاعات می توانند به فروش بیشتری دست یابند و به اقتصاد بازار مسکن  کمک کنند.  از این رو بازنگری در نوع فعالیت ، شکل عملکرد ، ارئه خدمات ،  رضایت مشتریان و سرعت در انتقال  اطلاعات نیاز به تجدید نظر دارد و اتحادیه صنفی املاک می تواند با  امتیاز بخشی به هریک از این امکانات ، بنگاه ها را به سمت مدرن شدن پیش ببرد و سهم آنها را در بازاریابی و فروش املاک افزایش دهد .

سیستم بازاریابی  و فروش بر پایه اطلاعات سنتی است  و مشاوران جوان نیز همواره نمی توانند خواسته های جدید خود را به مدیران سنتی بقبولانند  از این رو چرخه داد و ستد این مجموعه بر مدار سنت می گردد  در صورتی که با استفاده از حداقل امکانات می توان خدمات بیشتر و فروش بیشتری داشت .

اگر ما مایل به رشد و توسعه   صنعت مسکن هستیم باید در وهله اول زیر ساخت های خود را مدرن کنیم و با آموزش افراد  در استفاده از این فضای مدرن امکان بهتری برای بازاریابی و فروش فراهم کنیم . شاید اتحادیه صنفی املاک در دوره جدید مدیریت که با  جدیت در حال فعالیت است در آینده نزدیک این مهم را محقق کند  اما تا زمانی که  این مهم محقق نشود  امکان رشد و توسعه نیز به کندی صورت می گیرد و نمی توان اتفاق بزرگی را در عرصه خرید و فروش شاهد بود .

سیستم یکپارچه و مدرن خرید و فروش  برای همه بنگاه های  املاک ایران  ، استفاده از  امکانات مدرن برای بازاریابی و فروش مانند ایمیل مارکتینگ ، تله مارکتینگ ، حضور در فضای های مجازی مانند تلگرام و اینستاگرام و فیس بوک ،ایجاد یک شبکه اطلاع رسانی  و سامانه خبری تحلیلی  ،  ارتباط الکترونیکی  بنگاه های املاک با سیستم شهرداری ، دارایی و مالیات ، ثبت  اسناد و ادارات تابعه ،ثبت  کلیه قرارداد ها در صفحه الکترونیکی قرارداد ها و ارائه پرینت با  یک شناسه معتبر قانونی  و قابل پیگیری  و… می تواند گام های خوبی برای مدرن شدن  بنگاه های املاک ایران به شمار روند .

مشتری  در دنیای امروز  درصد است تا  در سریع ترین زمان ممکن بهترین  و بیشترین اطلاعات را کسب کند . شکی نیست که دنیای آینده از آن کسانی  است که در این فضا بیشتر انس و الفت دارند چرا که مشتری در دنیای جدید  قبل از خرید مایل است اطلاعات کسب کند و سپس قیمت آن را  در برنامه های نرم افزاری ارزش گذاری  کند و در نهایت به عقد قرارداد روی آورد . اگر مشاوران املاک خود را مجهز به سیستم الکترونیک نکنند  شاید  مردم به این شیوه سنتی در دراز مدت اعتماد نکنند  و با استفاده از امکان های فراوان  فضای مجازی و فروش مجازی  اقدام به خرید و فروش کنند . طبعا در این صورت نقش بنگاه های املاک  کم رنگ می شود و پایگاه های فروش مجازی املاک جای آنها را خواهند گرفت . بنابراین برای همسو شدن با نیازها و خواسته های مشتریان در عصر جدید ناگزیر باید  بنگاه های املاک خود را به امکانات  دنیای مدرن مجهز کنند.

بازگشت به بالا

دیدگاهتان را بنویسید